Tuesday, January 12, 2010

its tough to find this 10 second car


Selamat sejahtera semua...

Dalam minggu ni saja dah 2 kereta Satria R3 LEV aku p tgk... kedua2nya sangat sedih buat aku...

1. Kereta convert... tulis iklan ckp ori...kalau convert... mmg la semua barang tu ori... tp chasis tu bole convert jgk ke? hadui... aku mmg excited dh... tgk keta mmg ok...cuma exterior xcun sgt (sticker lining r3 pudar)... bila tanya2 dh ada org beli... tp kereta tu convert dari satria biasa bang oi... )(#%)(% (dalam hati)

2. Kereta original Satria R3... tapi exterior dh xnampak ori... cenggitu plak dah... aku pegi tgk kereta tu hari ni masa lunch hour kt jalan pudu (empire auto)... tgk2 kereta eh, awat warna dia lain macam ja... mai jgk ushar tgk dkt2... interior mmg superb... lawa sampai aku berkenan... mileage ok...engine part tu dah start kureng bila aku bukak oil cap enjin... tgk minyak... mak aii.. .hitam keladak sket2... owner lama ni jaga luaran je ke... tgk2 ada kesan pernah tukar gasket... padahal mileage baru 70k... camna tu? lagi satu, rim kereta bukan rim advanti R3 yg asal.. .sedih beb... apa guna nak beli keta yg mmg R3 tp nmpk mcm bukan R3? baik aku beli Satria biasa je...

semangatku masih kental... masih ada dua lg kereta sedang available kat market Malaysia skarang ni... Kalau ada rezeki insyaAllah dapat jugak aku pakai kereta collector item ni... confirm aku xkan jual... :)
minggu ni aku nak pegi tgk lagi 2 bijik kereta ni...satu kt subang...satu lagi kt shah alam... insyaAllah~ ada rezeki bole dpt... kalau xda... samada neo cps @ satria 1.6 je lah~ insyaAllah...

hapdet lg nnt... cura ut valeas, die dulci freure...
~Y

2 comments: